В школі сьогодні необхідно вивчати ті способи і технології, які стануть в нагоді в майбутньому. Діти повинні отримати можливість не тільки розкрити свої здібності, а й зорієнтуватися у високотехнологічному конкурентному світі.
Як же сьогодні ми можемо використовувати в навчально-виховному процесі сучасні інформаційні технології, зокрема, сервіси Інтернет? На жаль, найчастіше можна спостерігати пасивне сприйняття інформації, отриманої в Інтернеті, що призводить молодих людей до стереотипності мислення, спотвореного світогляду, зниження навчальної мотивації. З таким ставленням Інтернет-ресурси стають не базою для розвитку компетентності особистості, а універсальної шпаргалкою на всі випадки життя. Тим часом розвиваються інформаційні технології пропонують масу можливостей для спільної роботи учнів і вчителя.
Сучасна навчальна програма вимагає від учнів уміння працювати з інформацією, потік якої безперервно зростає. Це вдається далеко не всім. Часто ми можемо бачити, що учні відчувають значні труднощі, не впевнені у своїх силах, не задоволені результатами своєї праці. Зрештою, це призводить до втрати інтересу при вивченні предметів як гуманітарного, так і природного циклу.
Тому проблема збереження та розвитку навчальної мотивації школярів завжди була і буде актуальною. І нам, вчителям, належить підтримувати інтерес учнів, створювати такі умови, коли кожен учень включений в творчу діяльність, що сприяють не тільки продуктивності навчання, а й соціалізації і гуманізації освіти.
Досвід роботи показує, що найбільш ефективний метод проектів, що передбачає використання активних форм, у тому числі й у позаурочній діяльності.
Сьогодні у всіх школах більшість учнів вільно користуються сучасними інформаційними технологіями, що, звичайно ж, спрощує для них процес пошуку інформації, обробки її і надання в різних формах. Тому використання в проектній діяльності учнів комп'ютера як інструменту творчої діяльності сприяє досягненню кількох цілей:
Однією з таких спроб стало використання веб-квесту - особливого типу пошукової діяльності, яку учні змогли б здійснити за допомогою Інтернету.
Вебквест є новим засобом використання технологій з метою створення уроку орієнтованого на учнів залучених в навчальний процес і поощряющим їх критичне мислення.
Крім того специфіка предмета «Іноземна мова» полягає в тому, що у зміст навчання мови входять не основи наук, а способи діяльності, то є навчання різним видам мовленнєвої діяльності - аудіювання, говоріння, читання та письма. Навчити спілкуватися іноземною мовою - основне завдання викладача. Сприятливим середовищем для оволодіння мовою є мовна середу в країні, що вивчається. Завдяки інтернету та комп'ютерних технологій, стало можливим створення штучної мовного середовища.
Важливу роль в сучасному викладанні іноземних мов відіграють сервіси Веб 2.0 (Web 2.0).
Як використовувати їх в навчальному процесі? Які дидактичні завдання навчального процесу можна вирішувати з їх допомогою? Чи раціонально використовувати соціальні сервіси безпосередньо на заняттях в аудиторії або вони призначені тільки для позааудиторних занять? Як використовувати соціальні сервіси у дистанційному навчанні? Дані питання хвилюють сьогодні багатьох викладачів.
Як же сьогодні ми можемо використовувати в навчально-виховному процесі сучасні інформаційні технології, зокрема, сервіси Інтернет? На жаль, найчастіше можна спостерігати пасивне сприйняття інформації, отриманої в Інтернеті, що призводить молодих людей до стереотипності мислення, спотвореного світогляду, зниження навчальної мотивації. З таким ставленням Інтернет-ресурси стають не базою для розвитку компетентності особистості, а універсальної шпаргалкою на всі випадки життя. Тим часом розвиваються інформаційні технології пропонують масу можливостей для спільної роботи учнів і вчителя.
Сучасна навчальна програма вимагає від учнів уміння працювати з інформацією, потік якої безперервно зростає. Це вдається далеко не всім. Часто ми можемо бачити, що учні відчувають значні труднощі, не впевнені у своїх силах, не задоволені результатами своєї праці. Зрештою, це призводить до втрати інтересу при вивченні предметів як гуманітарного, так і природного циклу.
Тому проблема збереження та розвитку навчальної мотивації школярів завжди була і буде актуальною. І нам, вчителям, належить підтримувати інтерес учнів, створювати такі умови, коли кожен учень включений в творчу діяльність, що сприяють не тільки продуктивності навчання, а й соціалізації і гуманізації освіти.
Досвід роботи показує, що найбільш ефективний метод проектів, що передбачає використання активних форм, у тому числі й у позаурочній діяльності.
Сьогодні у всіх школах більшість учнів вільно користуються сучасними інформаційними технологіями, що, звичайно ж, спрощує для них процес пошуку інформації, обробки її і надання в різних формах. Тому використання в проектній діяльності учнів комп'ютера як інструменту творчої діяльності сприяє досягненню кількох цілей:
- підвищення мотивації до самонавчання;
- формування нових компетенцій;
- реалізація креативного потенціалу;
- підвищення особистісної самооцінки;
- розвиток незатребуваних в навчальному процесі особистісних якостей (наприклад, поетичні, музичні, художні здібності).
Однією з таких спроб стало використання веб-квесту - особливого типу пошукової діяльності, яку учні змогли б здійснити за допомогою Інтернету.
Вебквест є новим засобом використання технологій з метою створення уроку орієнтованого на учнів залучених в навчальний процес і поощряющим їх критичне мислення.
Крім того специфіка предмета «Іноземна мова» полягає в тому, що у зміст навчання мови входять не основи наук, а способи діяльності, то є навчання різним видам мовленнєвої діяльності - аудіювання, говоріння, читання та письма. Навчити спілкуватися іноземною мовою - основне завдання викладача. Сприятливим середовищем для оволодіння мовою є мовна середу в країні, що вивчається. Завдяки інтернету та комп'ютерних технологій, стало можливим створення штучної мовного середовища.
Важливу роль в сучасному викладанні іноземних мов відіграють сервіси Веб 2.0 (Web 2.0).
Як використовувати їх в навчальному процесі? Які дидактичні завдання навчального процесу можна вирішувати з їх допомогою? Чи раціонально використовувати соціальні сервіси безпосередньо на заняттях в аудиторії або вони призначені тільки для позааудиторних занять? Як використовувати соціальні сервіси у дистанційному навчанні? Дані питання хвилюють сьогодні багатьох викладачів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий